از عوارض تعویض مفصل زانو چه میدانید؟

یکی از مهمترین عوارض تعویض مفصل زانو عفونت است. قبل از عمل هر گونه اقدامی باید برای کاهش این عفونت می بایست انجام شود.

یکی از آن ها مطمئن شدن از عدم وجود عفونت در دهان و دندان است. اما افرادی که سیگار می کشند باید بدانند که کشیدن سیگار ریسک عفونت را بالا می رود، بنابراین حداقل شش هفته قبل از جراحی و شش هفته بعد از جراحی باید سیگار را ترک کنند.

افرادی که بیماری دیابت دارند باید حتما قندخون آن ها کنترل شود و هموگلوبین A1C آن ها 7 یا 5/7 باشد و میزان قندخون آن قبل و بعد از عمل از 200 بالاتر نرود.

از عوارض تعویض مفصل زانو چه میدانید؟

سلامتی دندان چه نقشی در جراحی تعویض مفصل زانو دارد؟

آیا کاندید تعویض مفصل زانو هستید؟ بایستی از سلامتی دهان و دندان خود مطمئن شوید. زیرا سلامتی دندان نقش بسزایی در بعد از جراحی تعویض مفصل دارد.

بیمارانی که کاندید تعویض مفصل زانو هستند قبل از جراحی باید از سلامت دهان و دندان خود مطمئن شوند، وجود هر گونه عفونت در دهان چه به صورت آشکار یا مخفی می تواند عمل جراحی تعویض مفصل زانو را به خطر اندازد.

چرا که عفونت از دهان از طریق جریان خون می تواند حرکت کند و به مفصل تعویض شده برسد و آن را آلوده کند. بنابراین کلیه کسانی که قصد انجام تعویض مفصل زانو دارند باید حتما قبل از عمل به دندانپزشک مراجعه نمایند تا از سلامت دهان و دندان خود مطمئن شوند.

دکتر سید محمد جواد مرتضوی متخصص ارتوپدی و فوق تخصص زانو و لگن از امریکا از روش های جدیدی برای درمان آسیب های ورزشی بدون جراحی استفاده می کند . برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 22902671 – 22902673 تماس بگیرید . برای ارتباط با پزشک به اینستاگرام دکتر مرتضوی مراجعه کنید .

التهاب بعد از عمل جراحی تعویض مفصل

همان طور که می دانید محل عمل جراحی تعویض مفصل چه در زانو و چه در لگن پس از جراحی مقداری ملتهب است و نیاز دارد که از اقدامات موضعی برای رفع آن التهاب استفاده شود. سوال اکثر بیماران این است که از سرما یا گرما استفاده کنند؟

توصیه اکید متخصص ارتوپدی این است حتما از سرما به یخ بعد از عمل جراحی برای کاهش التهاب استفاده نمایند. بدین ترتیب که یخ خرده شده را داخل کیسه بگذارند و دور را یک حوله نازک بپیچند و هر ساعت بیست دقیقه بر روی ناحیه جراحی شده بگذارند تا باعث کاهش التهاب و درد عمل جراحی شود.

درد بعد از جراحی تعویض مفصل

یکی از مهمترین نگرانی های بیمارانی که کاندید جراحی تعویض مفصل هستند، درد بعداز عمل جراحی است .

امروزه متدهای کنترل درد بسیار پیشرفته شده است. متخصص ارتوپدی کنترل درد از قبل از عمل شروع می شود و حین عمل ادامه می دهند و بعد از عمل با استفاده از انواع مسکن ها درد بیمار را کنترل می کنند.

مهمترین نکته ای که بیماران باید بدانند این است که، مصرف داروی مسکن معمولا تا حدود سه ماه بعد از تعویض مفصل به خصوص در تعویض مفصل زانو ضروری است و ادامه درد تا سه ماه بعد از عمل جراحی امر طبیعی است که نیاز به مصرف مسکن دارد.

کلام آخر

در صورتی که کاندید جراحی تعویض مفصل زانو هستید می توانید جهت مشورت با شماره های 22902671 – 22902673 تماس حاصل فرمایید.